نت لیمو

ثبت نام با شماره موبایل کاربران سایت وردپرسی

حرف آخر رو همین اول بگم بعدش اگه دوست داشتی بقیه متن هم بخون:

برای ثبت نام با شماره موبایل کاربران سایت وردپرسی یا همون احراز هویت پیامکی کاربران در سایت‌های وردپرسی به چند تا چیز نیاز داریم:

  • اینماد
  • پنل پیامکی
  • افزونه دیجیتس

 

ثبت نام با شماره موبایل کاربران سایت وردپرسی و اصطلاحات رایج آن

ثبت نام با شماره موبایل در سایت، احراز هویت موبایلی در سایت، ثبت نام مشتریان با شماره موبایل و رمز یکبار مصرف، ثبت نام پیامکی اعضا، ورود اعضا با پیامک، نحوه ایجاد ثبت نام پیامکی برای کاربران سایت وردپرسی، احراز هویت پیامکی کاربران سایت، احراز هویت پیامکی مشتریان سایت، ثبت نام با کد یکبار مصرف در سایت وردپرسی.

همه اینها از عباراتی هستند که برای احراز هویت کاربران از طریق پیامک و شماره تلفن استفاده میشه. یعنی اگر ما بخواهیم کاربران برای ورود به سایت شماره موبایل خودشان را وارد کنند و ما شماره موبایل آنها را داشته باشیم میتونیم از طریق احراز هویت پیامکی این کار رو انجام بدیم.

در سایت های وردپرسی این کار به روش های مختلفی انجام میشه منتها ما اینجا می خواهیم یکی از روش ها را به شما توضیح بدیم.

روش استفاده از افزونه دیجیتس برای ثبت نام با شماره موبایل کاربران سایت وردپرسی

قبل از هر چیزی بگیم که جدیداً برای ثبت نام با شماره موبایل (احراز هویت پیامکی) باید در وب سایت خودتون اینماد داشته باشید. یعنی قبل از هرکاری باید اینماد بگیریم برای وب سایت. چرا که سامانه های پیامکی موظف شدند برای این که به شما پنل پیامکی رو اختصاص بدن اول چک بکنن ببیند سایت شما اینماد داره یا نه؟!

پس قبل از هر چیزی باید برای اینماد اقدام کنید. در نهایت اینماد یک قطعه کد به شما میده اون قطعه کد رو در جای مشخصی از سایت قرار میدین و اینماد اونجا نمایان میشه.

پنل پیامکی برای ارسال کد یکبار مصرف

بعد از اینکه این مورد رو گرفتید میریم سراغ سامانه هایی که خدمات پیامکی ارائه میدن. چون این کدهای یکبار مصرفی که برای کاربران ارسال میشه باید از یک مبدا مشخصی انجام بشه.

یکی از این سامانه ها پیامیتو هست. در پیامیتو  در قسمت ابزار های ویژه > وبسرویس خدماتی یک پترن یا الگوی از پیامی ایجاد می کنید. این همون پیامی هست که میخواهید موقع ثبت نام برای کاربر ارسال بشه . (در مقاله بعدی دقیق تر توضیح میدم) بعد از بررسی هایی که انجام میدن این پترن رو رد یا تایید می کنند.

تنظیمات افزونه دیجیتس در ورد پرس

خب بعد از اینکه این پترن تایید شد یه دونه کد شش رقمی داره اون رو برمیداریم و وارد افزونه دیجیتس در وب سایت خودمون میشیم.

قسمت درگاه اسم درگاه پیامیتو را انتخاب می کنیم.

نام کاربری و رمز عبور که در پیامیتو  ثبت نام کردیم را وارد می کنیم.

با قسمت خط ارسال پیامک کاری نداریم.

یه قسمت داره به نام پترن pattern همون کد شش رقمی رو که به عنوان کد متن در قسمت (ابزار های ویژه > وب سرویس خدماتی) سایت پیامیتو هست کپی میکنیم و در قسمت پترن وارد می کنیم.

در قسمت الگوی پیام همون فقط قسمت {otp}  باشه کافیه.

نحوه ایجاد این پترن ها و … در قالب یک مقاله دیگه به شما ارائه میشه.

 

دوباره تاکید میکنم:

موارد لازم برای ثبت نام با شماره موبایل در سایت وردپرسی چیه؟

  • اینماد
  • پنل پیامکی
  • افزونه دیجیتس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *